FOOD BOOK wrzesień


Ach ten wrzesień! Zdecydowanie za szybko przyniósł nam jesień! Wrzesień to też jeden z przełomowych miesięcy w moim życiu, bo w końcu prace nad moim gabinetem ruszyły pełną parą i już za niedługo będę mogła się nim pochwalić! Zapraszam Was więc na migawki z tego miesiąca, bo bardzo dużo się w nim działo!

Na potrzeby działalności i mojej nowej strony gabinetu, która już wkrótce się ukaże, razem z Grzegorz Jasionowicz Fotografia zrealizowaliśmy sesję zdjęciową. Stanie po drugiej stronie aparatu to bardzo miła odmiana, ponieważ zwykle to ja coś lub kogoś fotografuję, a nie na odwrót :)

Pierwszy weekend września spędziłam na Słowacji prowadząc szkolenie dla młodych piłkarzy z klubu Orły Rzeszów.

Wrzesień to także miesiąc urodzin mojej kochanej mamy. Razem z siostrą przygotowałyśmy jej bezglutenowy torcik z TEGO przepisu.

A skoro torcik to i kawa – chociaż z dietetycznego punktu widzenia nie powinniśmy łączyć tych dwóch rzeczy. Moją ulubioną kawę kupuję w Lidlu. Jest naprawdę niedroga, a smakuje pysznie!

Jeden z tych długich leniwych poranków z pyszną kawą…

Ciasto na pizzę z TEGO przepisu jest po prostu pyszne! Gratuluję paleolife za wynalezienie tak genialnego przepisu na bezglutenowe ciasto do pizzy!

A jeśli szukacie dobrego wegańskiego sera do pizzy to polecam ten od violife. Ma naprawdę dobry skład i świetnie „udaje” zwykły ser! Kupicie go w większości sklepów ze zdrową żywnością lub przez Internet.

We wrześniu w lasach było zatrzęsienie grzybów! Jako dietetyk bardzo je lubię, bo wbrew pozorom, zawierają wiele cennych składników i witamin: D, E, K, C, H, witaminy z grupy B oraz wiele minerałów: miedź, fosfor, żelazo, potas itp.

GRZYBY NAZYWANE SĄ MIĘSEM LASU! Zawierają żelazo hemowe – tak samo jak mięso. Mają właściwości odżywcze i bakteriobójcze, są lekkostrawne, więc mogą zastąpić mięsow diecie.

Mój sposób na grzyby to pyszny sos:

  • 1-2 cebule
  • 1 łyżeczka masła
  • garść leśnych grzybów
  • 250ml mleka kokosowego
  • domowa kostka rosołowa
  • kilka listków tymianku
  • i duuuuuużo pieprz

Cebulę drobno siekamy i podsmażamy na maśle. W międzyczasie czyścimy, obieramy i kroimy grzyby. Dodajemy do cebuli. Podsmażamy ok. 5-7 min. Następnie dodajemy domową kostkę rosołową, tymianek i pieprz. Zalewamy mlekiem kokosowym i gotujemy kilka minut, aby nadmiar wody mógł odparować.

Podajemy z kaszą (najlepiej gryczaną niepaloną) lub makaronem.

Pyszne naleśniki z książki I.Wierzbickiej i K. Karus-Wysockiej „Polski przewodnik PALEO”.

Nowości od Wydawnictwo Otwarte

A skoro mowa o książkach to chciałabym Wam polecić nową książkę Izabelli Wentz „HASHIMOTO Jak w 90 dni pozbyć się objawów i odzyskać zdrowie”. Moją recenzję możecie przeczytać TUTAJ

W Hashimoto bardzo fajnie sprawdzają się śniadania białkowo – tłuszczowe. Na blogu możecie znaleźć fajny przepis na sałatkę śniadaniową z dobrej jakości parówkami (bo są takie!).

Kiszonki kojarzą nam się przede wszystkim z kiszonymi ogórkami i kapustą. Okazuje się, że inne warzywa również świetnie smakują w tej postaci. Polecam Wam kiszone rzodkiewki. SĄ MEGA! Przepis znalazłam TUTAJ. Ważne jednak, aby rzodkiewki były ekologiczne, bez żadnych nawozów. Ja dostałam złote rzodkiewki od mojej siostry <3.

Domowy ogródek <3

Makaron z dyni i pesto z domowych ziół <3

W ostatni weekend września miałam przyjemność wygłosić mój autorski wykład pt. ŻYWIENIE I WSPOMAGANIE DIETETYCZNE W REHABILITACJI w siedzibie rehabilitanci.org.pl

To była dla mnie ogromna przyjemność poprowadzić wykład dla tak fajnej grupy!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *