Roladki z indyka nadziewane szparagami

Sezon na szparagi ruszył pełną parą! I dobrze, ponieważ są wspaniałym źródłem witamin A, C i E oraz składników mineralnych takich jak: kwas foliowy (szczególnie ważny dla kobiet w ciąży), asparagina (odpowiada za prawidłowy poziom nawodnienia organizmu), glutation (m.in. wspomaga wątrobę w procesie oczyszczania organizmu), inulina (zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego), błonnik, wapń, potas i fosfor. Ponadto szparagi zapobiegają powstaniu nowotworów i są wspaniałym afrodyzjakiem.
Moją ulubiona odmiana to szparagi zielone, ponieważ są bardzo proste w obróbce. Wystarczy je opłukać i odłamać zdrewniałe końce, które pod naciskiem naszych dłoni same się ułamią w odpowiednim miejscu. Zielonych szparagów nie trzeba już dalej obierać, chyba, że są bardzo duże i grube – wtedy obieramy same końcówki warzyw.
Szparagi przygotowujemy na wiele sposobów. Można je zgrillować, ugotować na parze, zapiec w piekarniku czy podawać do sałatek, makaronu lub jajecznicy. Moim faworytem są roladki z indyka nadziewane szparagami.  Koniecznie musicie spróbować! 

Składniki na 10 roladek:

  • ok. 1 kg piersi z indyka
  • pęczek zielonych szparagów
  • 10 plasterków szynki parmeńskiej lub boczku
  • 10 plasterków żółtego sera
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka masła
  • tymianek
  • pieprz
Wykonanie:
Pierś dzielimy na 10 plasterków i każdy lekko rozbijamy tłuczkiem. Odcinamy główki i zdrewniałe końce szparagów (pod naciskiem naszych dłoni same się odłamią w odpowiednim miejscu). Pozostałe łodyżki kroimy na połowę. Każdy plasterek mięsa nacieramy tymiankiem i posypujemy pieprzem. Następnie kładziemy na niego szynkę parmeńską lub boczek, ser, 2-3 kawałki szparagów i zwijamy. Roladki przekładamy do garnka o grubym dnie i układamy ciasno obok siebie (dzięki temu nie rozpadną nam się podczas duszenia). Pozostałe łodyżki szparagów wtykamy między roladki i podlewamy wszystko 2 łyżkami oliwy.
Główki szparagów przekładamy do osobnego rondelka i podsmażamy na łyżce masła (warto zrobić to pod koniec duszenia roladek, ponieważ główki potrzebują tylko 5 min,
aby były gotowe). Roladki dusimy w garnku ok. 30 – 40 min (do miękkości). Podajemy
z zielonymi główkami szparagów i sałatką.

Uwagi:
  • Do roladek świetnie nadaje się również cielęcina. Mięso jest znacznie delikatniejsze w smaku.
  • W tym przepisie nie używamy soli! Szynka parmeńska czy boczek są wystarczająco słone, aby nadać
    naszej potrawie smaku.
Zapraszam również na mój profil na instagramie !

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *