Nie pij w trakcie posiłku!

Pijesz w trakcie jedzenia? Zmień ten nawyk!

water-drink-glass-drinking

W żołądku stale powinniśmy utrzymywać kwaśne środowisko. Niskie pH żołądka powoduje, że wchłaniają się wszystkie składniki odżywcze z pokarmu, w tym białko – podstawowy budulec naszego organizmu.  Natomiast woda rozcieńcza enzymy trawienne i neutralizuje pH, dzięki czemu pokarm dłużej zalega w żołądku i powoduje uczucie przejedzenia. Należy również zdawać sobie sprawę z tego, że zjadane potrawy także zawierają wodę. Dlatego dodatkowe jej ilości są zbędne i rozpychają żołądek. Ponadto napoje spożywane w trakcie posiłków powodują upośledzenie pracy jelit i gnicie pokarmu, a to już prosta droga do wzdęć, gazów, rozwolnień lub zaparć.  Co więcej! Popijanie wpływa również na szybsze połykanie, co może zaowocować nagromadzeniem dużej ilości powietrza w układzie pokarmowym i w konsekwencji – uciążliwymi gazami.

Wszelkie płyny dostarczajmy na 15-20 minut przed posiłkiem lub 30-60 minut po nim. Jeśli jednak nie wyobrażamy sobie posiłku bez popijania, postarajmy się chociaż ograniczyć ilość pochłanianych płynów (kilka malutkich łyków). Zwróćmy również uwagę na to, co pijemy. Zamiast słodkiego i gazowanego napoju, wybierzmy wodę lub lampkę czerwonego wina, które pobudza trawienie.

Spodobał Ci się ten wpis? Uważasz, że może się komuś przydać? Udostępnij go proszę na Facebooku!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *