Koktajl na zaparcia

Suszone śliwki to owoce, po które powinny sięgnąć osoby mające problem z zaparciami. 2-3 śliwki dziennie wystarczą, aby zawarte w nich pektyny poprawiły perystaltykę naszych jelit i usprawniły pracę całego układu pokarmowego. Przepis na poniższy koktajl na zaparcia dodatkowo poprawi nam metabolizm, wymiecie złogi z jelit i usunie toksyny z naszego organizmu. W sam raz na wiosenne oczyszczenie!

Składniki:

  • 3 suszone śliwki (najlepiej nasze polskie, niesłodzone, kupione na straganie)
  • 1 jabłko lub 200ml soku jabłkowego świeżo wyciskanego (wtedy nie oddajemy już wody)
  • garść świeżego szpinaku
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżka zmielonego siemienia lnianego
  • 200ml wody
  • 1 łyżka miodu (jeżeli koktajl będzie za mało słodki)

Śliwki zalewamy 200ml ciepłej wody (lub sokiem) i odstawiamy na 30 minut. Do blendera wsypujemy płatki owsiane, zmielone siemię lniane, szpinak i pokrojone jabłko. Następnie dodajemy śliwki wraz z wodą, w której się moczyły. Blendujemy. Jeżeli koktajl będzie dla Was za mało słodki, można dodać łyżkę miodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *