Imbir i mój sposób na niego

Od  kilku lat imbir bije rekordy popularności  w  Polsce. I dobrze, bo  jest  jedną z najstarszych roślin leczniczych!  Najczęściej używamy go w  postaci świeżego  korzenia lub  w  wersji sproszkowanej. Zakochałam się w jego słodko – pikantnym  smaku i intensywnym  aromacie. Świetnie  sprawdza się jako lek we wszystkich zimowych przeziębieniach.
100g świeżego korzenia imbiru pod względem składników odżywczych zawiera ok.:
87 g wody, 1,4 g białka, 0,7 g tłuszczu, 8,7 g węglowodanów, witaminy B1 oraz B2, 4 mg wit. C,   20 mg wapnia, 45 mg fosforu, 7 mg żelaza, 387 mg potasu i ok. 3% olejków eterycznych.

 

Aby  dodatkowo  zachęcić  Was  do  stosowania  tej  cudownej  przyprawy  w  kuchni przedstawię 10 powodów dlaczego warto, aby zagościł na stałe w Waszym menu:

  1. Jest naturalnym antybiotykiem o właściwościach przeciwzapalnych, którego działanie jest
    skuteczniejsze niż czosnek!
  2. Przyspiesza przemianę materii, ułatwia trawienie i leczy wzdęcia.
  3. Zwiększa ukrwienie mózgu, przez co jest naturalnym do stosowania środków wspomagających pamięć oraz koncentrację.
  4. Świetnie sprawdza się przy chorobie lokomocyjnej lub morskiej – niweluje odruchy wymiotne i łagodzi mdłości.
  5. Wspomaga zwalczanie cellulitu, jest składnikiem produktów modelująco – wyszczuplających.
  6. Łagodzi ból mięśni po wysiłku na treningu czy innej działalności fizycznej.
  7. Stosowany jest jako lek na dolegliwości reumatyczne.
  8. Łagodzi bóle menstruacyjne i bóle migrenowe.
  9. Polepsza krążenie krwi.
  10. Działa odkażająco i odświeżająco na jamę ustną.

Imbir ze względu na swoje właściwości,nie może być stosowany przez niektóre osoby. Należy go unikać w przypadku przewlekłej choroby układu pokarmowego np. wrzody żołądka lub dwunastnicy, ciąży lub podczas karmienia piersią. Imbir dodatkowo może wchodzić w interakcję z lekami przeciwzakrzepowymi i nie powinno się go podawać dzieciom poniżej 6 roku życia.

Mój sposób na imbir to herbatka imbirowa, która sprawdza się przy wszelkich jesienno – zimowych przeziębieniach lub gdy zmarznięta, potrzebuje natychmiastowego rozgrzania.

Składniki na 1 osobę:

  • 300 ml wody
  • 2-3 plasterki imbiru*
  • 1-2 plasterki cytryny
  • 2 goździki
  • 2-3 łyżeczki soku malinowego lub miodu
Sposób przygotowania:

Imbir obieramy i kroimy w cienkie plasterki. Do małego garnuszka  wlewamy wodę, dodajemy imbir i zagotowujemy. Gdy napar osiągnie temperaturę wrzenia, zmniejszamy gaz i gotujemy na wolnym ogniu przez około 20-30 min. Pod koniec gotowania dodajemy goździki i cytrynę. Następnie przelewamy do szklanki (bez imbiru). Słodzimy sokiem malinowym lub miodem ( w przypadku dodania miodu, musimy poczekać, aż napar będzie letni, gdyż miód w wysokiej temperaturze traci swoje cenne właściwości). Pijemy i zdrowiejemy!

*ilość  imbiru  zależy  od  was.  Im  więcej  imbiru  dodamy,  tym  smak  herbatki  będzie  ostrzejszy   i bardziej wyrazisty.

Zapraszam również na mój profil na instagramie !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *