Całkiem zdrowe odchudzanie – od czego zacząć?

Każda dieta powinna eliminować wszystkie problematyczne dla przewodu pokarmowego produkty, które mogą stymulować skoki cukru i insuliny we krwi (apetyt na podjadanie, problemy z sylwetką), zawierać substancje drażniące jelita (niska odporność, złe nastroje) i wywołujące nadmierną fermentację w przewodzie pokarmowym (gazy, wzdęcia, odbijanie, refluks). Przełoży się to na oczyszczenie wątroby i innych organów z toksyn czy innych zalegających złogów, rozwoju pasożytów, robaków i grzybów. Oto lista składników, które każdy z nas powinien wyeliminować z diety jeśli chcemy zadbać o zdrowe odchudzanie.

  • Żywność przetworzona

I wszystko to, co ma w składzie m.in.: glutaminian sodu, ocet spirytusowy, jajka w proszku, benzoesan sodu, konserwanty, barwniki, sztuczne aromaty, gluten, białko sojowe i soję, czyli np. zupki chińskie, sosy z paczki, mieszanki przypraw typu Vegeta, chipsy, paluszki, orzeszki z puszki oraz inne słone przekąski, sklepowe wypieki, płatki i wafle ryżowe. W ich składzie na skutek przemian węglowodanów powstaje toksyczny akryloamid powodujący m.in. nowotwory. Poza tym, żywność przetworzona jest niestrawna dla naszego organizmu i zaburza prawidłowe trawienie.

  • Cukier, syrop glukozowo – fruktozowy, maltodekstryny i inne pochodne cukrów prostych

Oprócz tego, że są sztucznie wytworzone i nie mają żadnych składników odżywczych, to wpływają również na duże wahania cukru we krwi. A gwałtowne spadki cukru, poprzedzone skokami, wywołują reakcje ze strony współczulnego układu nerwowego, co mocno obciąża nadnercza i nasila insulinooporność.

  • Gazowane napoje typu Cola, Pepsi, Sprite, oranżada i inne napoje energetyczne

Istnieje wiele badań, potwierdzających, że sztuczne słodziki zaburzają prawidłową pracę jelit – następuje przerost złych bakterii, a te dobre giną. Dodatkowo spożywanie takich napojów prowadzi do insulinooporności, otyłości brzusznej oraz problemów z hormonami.

  • Soja i jej przetwory

Należy do pokarmów wolotwórczych. Zawarte w niej izoflawony hamują aktywność peroksydazy tarczycowej, która uczestniczy w produkcji hormonów tarczycy. W odróżnieniu od związków wolotwórczych obecnych w warzywach krzyżowych, związki zawarte w soi nie są dezaktywowane w czasie gotowania. Ponadto soja ma ogromny wpływ na gospodarkę hormonalną – u dziewczynek przyczynia się do wcześniejszego miesiączkowania, a u chłopców do rośnięcia piersi.

  • Kukurydza

Jest jedną z najbardziej modyfikowanych roślin na świecie. Ponadto zawiera zeinę – białko blokujące gromadzenie tryptofanu, czyli aminokwasu niezbędnego do wytwarzania neuroprzekaźników takich jak serotonina (kontrolująca niepokój, lęki, uczucie sytości i ból) oraz melatonina (nadzorująca zegar biologiczny, stany czuwania i snu). Nie warto jej nadużywać w diecie!

  • Sklepowe produkty wędzone, peklowane i puszkowane

Zawierają nitrozoaminy oraz węglowodory aromatyczne będące substancjami kancerogennymi. Są również źródłem metali ciężkich zaburzających pracę całego organizmu.

Puszki można wykorzystać w inny sposób – jako śliczne pojemniki do kuchni :)

***

Podsumowując, zdrowe odchudzanie to odchudzanie małymi kroczkami. Pierwszym krokiem powinno być wyeliminowanie powyższych produktów z diety.

 

Spodobał Ci się ten wpis? Uważasz, że może się komuś przydać? Udostępnij go proszę na Facebooku!  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *