5 najczęstszych błędów przy odchudzaniu

Na temat odchudzania można napisać tomy książek. W Internecie aż roi się od porad dotyczących odchudzania, dlatego coraz więcej osób próbuję robić to na własną rękę. Sprawdź czy nie popełniasz 5 najczęstszych błędów przy odchudzaniu. Większość osób popełnia je na każdym etapie odchudzania!

  1. Odchudzanie bez poznania swojego organizmu

Każdy organizm jest inny i każdy będzie reagował na zmianę diety inaczej. To, że twoja przyjaciółka schudła na jakiejś diecie 5 kg nie znaczy, że ty też na niej schudniesz. Najważniejsze jest, abyś był świadom fizjologii swojego ciała! Kiedy ostatnio wykonywałeś badania krwi? Czy wiesz jaki masz poziom cholesterolu? Czy wiesz jak zachowuje się cukier w Twoim organizmie? A co z hormonami? Jaki masz np. poziom testosteronu (w przypadku mężczyzn) albo prolaktyny (w przypadku kobiet)? Czy cierpisz na jakieś choroby? A może cierpisz na alergie lub nietolerancje pokarmowe?

Te wszystkie pytania powinien sobie zadać  każdy z nas. Bez znajomości swojej fizjologii nie ma szans na efektywne odchudzanie!

  1. Zła jakość diety

Najczęstszym powtarzanym schematem w odchudzaniu jest obcięcie kalorii i wyeliminowanie tłuszczu na korzyść produktów light. A wiesz co się wydarzy jeśli przejdziesz na dietę niskokaloryczną i niskotłuszczową, a wciąż zostawisz w niej śmieciowe jedzenie typu batony lub półprodukty? Spowolni się Twój metabolizm! A im wolniejszy będzie, tym trudniej będzie Ci się odchudzić!

Dieta powinna być wartościowa i bogata w prawdziwe jedzenie. Dieta ma odżywiać! Tylko odżywiony organizm będzie w stanie pozbyć się nadmiaru kalorii!

  1. Brak planu

Każda dieta powinna mieć sprecyzowany cel (np. w 6 tygodni zrzucę 3 kilo) i określone kroki, które pomogą w podjęciu tego działania. Dzięki jasno postawionym zasadom, będzie Ci łatwiej w całym procesie odchudzania i nie ulegniesz pokusom. Najlepiej zacząć od małych zmian np. będę pić 1,5 litra wody dziennie i do każdego posiłku zjem przynajmniej jedno warzywo. To naprawdę działa!

  1. Brak snu

Sen jest bardzo ważny jeśli mowa o odchudzaniu. Sen wpływa na zdrowie naszych nadnerczy i system odpornościowy, które pełnią dużą rolę w prawidłowym wydzielaniu glukozy i insuliny. Standardowe 7-9h powinno być obowiązkowe dla wszystkich. Chroniczny brak snu jest czynnikiem ryzyka wystąpienia insulinoporności oraz cukrzycy typu 2. Nawet jedna zarwana noc ma znaczenie!

  1. Brak aktywności fizycznej

Niektórzy mówią że dieta to 70% sukcesu, a pozostałe 30% to aktywność fizyczna. Warto zadbać o odpowiednią aktywność fizyczną, ponieważ dobrze dopasowane ćwiczenia potrafią zdziałać cuda! Aktywność fizyczna uwrażliwia komórki na insulinę dzięki czemu łatwiej spalamy zbędne kalorie. Nie zawsze jednak wylewanie z siebie siódmych potów na siłowni będzie działać. Na przykład w insulinooporności  wysiłek fizyczny o małej intensywności może być skuteczniejszy niż chroniczne cardio (np. spacery, rower), które względu na wpływ na insulinę nie jest wskazane. Warto zatem udać się do dobrego trenera personalnego i dopasować do siebie odpowiedni zestaw ćwiczeń.

 

Spodobał Ci się ten wpis? Uważasz, że może się komuś przydać? Udostępnij go proszę na Facebooku!  

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *